Egy vizsla Prágában

Egy vizsla Prágában

Munkahely

2009. március 15. - TH

Nos, itt az ideje egy új posztnak. Az elmúlt egy hónapban sok minden történt a munkahelyemen, de úgy gondoltam, hogy amíg nem látszik a vége, addig nem is írok róla. Most már nagyjából itt az ideje. Szóval még tavaly év vége fele került új vezető a Monsteren belül a mi részlegünk élére Chicagóban, akinek első lépését februárban láthattuk: leállította azt a projektet, amin a csoportom többi tagja dolgozott. Akkor, amikor az átadásig már csak néhány nap volt hátra, és igen sok munka és túlóra ment bele. Nagy átszervezések indultak, a chicagói csapat kisebb részének új feladatokat adtak, a nagyobb része viszont még nem tudja, mi vár rá; valószínűleg rövidesen elbocsátják őket. A mi csoportunk két JAVA fejlesztőjét még februárban áthelyezték egy másik csoporthoz, Steve-et (aki tesztelő) március elején rakták át, és a héten költözött le 3 emelettel. A főnököm azt mondta, hogy fogalma sincs mi lesz, de biztos ami biztos alapon érdemes "nyitva tartani a szemem".
Így tettem, úgyhogy elküldtem az önéletrajzomat pár helyre, elsősorban Prágában, de megpályáztam egy állást a kies Åland szigetén is. Nos, úgy tűnik, ezekre egyelőre nem lesz szükség, mert a héten megtudtam, hogy én hova kerülök: az emelet  másik végére költöztem, és egyszerre tartozok most két csoporthoz gyakorlatilag, az egyik továbbra is Oracle-lel dolgozik, a másik viszont Microsoft SQL Server adatbázissal dolgozik, és a Monster fő oldalán, a monster.com, .hu, .cz, .fr, .stb :) oldalak adatbázisával foglalkoznak. Úgyhogy úgy tűnik, lesz normális munkám, tanulhatok új dolgokat is, meglátjuk, hogy hogy alakul, ennél a cégnél semmi sem lehetetlen.
Ami szomorú a dologban az az, hogy Chicagoban olyan emberektől készülnek megválni, akik már 7-8-9 éve a cégnél vannak(a Fastwebnél, aminek az oldalához csinálgatom az e-mail reklámkampányok célközönség szűrését), amikor még rég nem volt a cég a Monsteré. Most bizonytalanságban tartják őket egészen a végsőkik, mert ott a felmondási idő csak 2 hét, tehát csak akkor közlik majd a rossz hírt, amikor már van kinek átadni a munkát. Úgyhogy a többség hangulata ott igen pocsék, munkát találni ott jelenleg igen nehéz, és mi innen persze csak drukkolni tudunk nekik, és látni, hogy mire számíthatunk a cégtől, ha feleslegesnek ítélnének minket. Az még szintén érdekes, hogy miközben itt mi már ugye tudjuk, hogy engem áthelyeztek, a chicagói kollégáimnak nem szóltak erről, úgyhogy ők továbbra is osztanak munkát nekem. Az az abszurd helyzet állt elő, hogy én szóltam nekik arról, hogy bocsi, máshol dolgozok, de mivel őket nem értesítették hivatalosan erről, mondtam, hogy adjanak nyugodtan továbbra is munkát, csak ha lehet, kevesebbet. Ijesztő a káosz, ami a cégnél uralkodik. Nagyon igaz az a mondás, amit valaki mondott nekem itt a cégnél egyszer, hogy a Monster nem azért van, hogy bármit termeljen, előállítson stb., hanem kizárólag pénzt akarnak látni, minél kevesebb munkából. A legviccesebb az volt most, hogy a vezérigazgató körbeküldött egy levelet, hogy küldjünk ötleteket, hogy min spóroljon a cég. Állítólag 2007-ben majdnem 13 millió dollárt keresett, lehet, hogy az ő jövedelmével lehetne kezdeni? Nem tudom, felvessem-e neki az ötletet. :)

Azért az ålandi cégtől remélem, hogy lesz visszajelzés, elgondolkodtató lenne az ötlet. :) "Kicsit" messzebb van Magyarországtól sajnos, viszont érdekes lehet az élet egy ilyen gyéren lakott szigeten, és érdekes lehet egy svéd cégnek (Stockholmban is van irodájuk) dolgozni. Vagy nem, ki tudja... :)

A bejegyzés trackback címe:

https://pragaivizsla.blog.hu/api/trackback/id/tr221003210

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása