Egy vizsla Prágában

Český ráj

2009. szeptember 30. - TH

Háromnapos hétvége volt az előző, mert a hétfő nemzeti ünnep volt Csehországban. Kicsit későn bár, de törve nem, rájöttem, hogy kár volna az egész hétvégét Prágában tölteni, úgyhogy szombaton elkezdtem keresgélni, hogy hova lenne érdemes elugrani két napra. A választás a "cseh paradicsomra" (český ráj) esett. Szállást találni nem volt könnyű, gyakorlatilag minden panzió, ami az interneten hirdette magát, már tele volt. Vasárnap már kész volt a pakolás, Öcsi is alig várta, hogy elinduljunk (látta a nagy készülődést, úgyhogy sejtette, hogy nem a szokásos hétvége vár rá), végül az egyik panziós visszahívott, hogy az ő panziójában már nincs hely, de a szülei turnovi szálláshelyén még van egy szoba. Elfogadtam, és hamarosan el is indultunk. Az út legnehezebb része a Prágából kijutás volt, utána már rövid volt az út, és a szállást sem volt nehéz megtalálni. A csak csehül beszélő néni kedves volt, Öcsinek is örült, megmutatta a szobát, és megbeszéltük a másnapi reggelit. A szobában volt egy cseh nyelvű füzetecske a környékről térképpel, meg egy kis turistatérkép szintén a régióról. Kiválasztottam a legrövidebb túrát (már délután 2 körül volt), és nagy nehezen sikerült megtalálni a túra kiindulópontját a térképen. Autóval odamentünk, kifizettük az 50 koronát a parkolásért, majd felfedeztem, hogy a túraútvonal elején pénztár van, és pénzt szednek a belépésért. Ez kicsit túlzásnak tűnt, úgyhogy a másik irányba indultunk el,amerre szintén indultak turistajelzések. A táj nagyon szép volt, Öcsi borzasztóan élvezte a túrát, és a szembejövő turisták többsége is örült az ebnek. Az út vége egy hosszú, sziklába vájt lépcsősor volt, ez kissé meredek volt, ehhez képest Öcsi probléma nélkül rohangált fel-alá rajta. Az út szépen visszavezetett a pénztárhoz, ahol szépen kisétáltunk...úgy tűnt, csak az egyik irányban kell fizetni azért, ha az ember végig akar menni egy turistaútvonalon...

Másnap az igen bőséges reggeli után (Öcsi is segített eltüntetni pár szelet sajtot és felvágottat....:) ) újabb túrára indultunk, a parkoló ezúttal egy kilátó mellett egy hegytetőn volt. Itt csak 20 korona volt a parkolás. :) Innen igen sokan ugrottak siklóernyővel, egy ugrást én is megnéztem, pedig Öcsit nem nagyon érdekelte. :)
...folyt.köv...

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.